Tippek meseszép gyermekfotók készítéséhez

Lisa-Holloway-elliot

Hogyan készítsünk álomszerű portrékat természetes háttérvilágítással

Lisa Holloway egy díjnyertes, nemzetközileg elismert fotográfus Arizona északnyugati részéről. Igazi Canon „lány” autodidakta módon tanulta a fotózást, és kizárólag természetes fénnyel dolgozik. 2008 óta van a szakmában és készít portréfotókat a Las Vegas környékén. Amikor Lisa nem a fotózással van elfoglalva, szeret a szabadban lenni, utazni, főzni, kedveli a zivatarokat, valamint a férjével és 10 gyermekével tölti az idejét.

Ebben az útmutatóban Lisa bemutatja, hogyan használja a természetes fényt álomszerű kültéri portréfotók készítéséhez. Plusz tippeked ad, hogyan kössük össze a gyerekeket a fotózás témájával. Olvasd hát és szerezz némi inspirációt!

 Hogyan készítek portréfotókat természetes fénnyel

Gyönyörű fény, valódi kapcsolat és betekintés a lélekbe- ezt a 3 dolgot igyekszem megragadni fotózás során. Még a leghétköznapibb helyszínt is könnyen át lehet alakítani valami varázslatossá, ha átitatod vibráló színekkel, lenyűgöző természetes fénnyel és valódi kapcsolatot alakítasz ki a témával.

Így készül a varázslat

A kedvenc témáim általában azok az emberek, akik közel állnak hozzám, a 10 gyermekem. A két éves fiam, Elliot lassan halad az “elrohanok a kamera elől, amilyen gyorsan csak szedni tudom az apró lábaimat” állapotból a “na, jó, talán leülök pár kép erejéig, ha megkapom azt a jégkrémet” felé. Már akartam csinálni pár új képet róla és a vidéki-fiú témára esett a választásom. Valami egyszerűt akartam, ami felkelti az érdeklődést és egyenesen az arcára irányítja a tekinteteket.

Közel 50 tyúkunk van, és úgy döntöttem érdekes kompozíciót alkotna, ha beépíteném az egyiket a képbe a fiammal. Imádja őket, több órát tölt el velük szinte naponta, szóval ez a téma valóban jelenti az igazi vidéki gyermekkort Északnyugat Arizonában. Ez valójában kettős célt szolgált: neki fontos feladatot adott, nekem pedig időt nyert arra, hogy tökéletes, mondhatni varázslatos képeket lőjek.

lisa-holloway-elliot-gyerekfoto

 Tippek kisgyereket fotózásához

Fiatal, totyogó korú gyerekek fotózása a legnagyobb kihívást jelentő és egyben a legkifizetődőbb a portréfotósok számára. Íme, néhány tipp, hogy sikeresen fotózd ezt a korcsoportot:

 • Előkészületek:

Mindent tervezz meg fotózás előtt, a helyszíntől kezdve a ruhákon át a kiegészítőkig, (ami az esetemben egy csirke). Egy egyszerű farmert választottam Elliotnak, hogy a színpaletta semleges és lágy maradjon, ő pedig fókuszba kerüljön. Semmi zavaró tényező. Egy kézhez szoktatott, szelíd tyúkot választottam, ami nálunk kelt ki. Nem akartam semmilyen dühös tyúkdrámát!

• Helyszín:

Válassz biztonságos, könnyen megközelíthető helyszínt, amikor gyerekekkel dolgozol. Ez a kép magasra nőtt, aranyszínű fűben készült, ami a mellettünk lévő üres telken nőtt. A megközelíthetőség, pompás, késődélutáni fény, aranyszínű árnyalatok, és bőséges hely a fotózáshoz a tökéletes választás számomra.

• Türelem:

A munka kisgyerekekkel türelmet és szelíd viselkedést igényel. Lehetnek energikusak, könnyen elkalandozik a figyelmük, bolondosak, és néha (oké, nem csak néha) egyáltalán nem érdekli őket, hogy Te mit akarsz éppen csinálni a kameráddal. Legyen szórakoztató számukra! Hagyd otthon a méltóságodat! Ne félj az ő szintjükre lépni, játszani velük, mesélj vicces történeteket, sőt, vicces arcokat is vághatsz- bármit, ami akárcsak egy pillanatra leköti a figyelmüket. Ne feledd minden gyermek más. Néhányuknak csak tér kell és egy kis idő. Rájöttem, hogy ha hosszú objektívvel dolgozom, nem” mászom annyira az arcukba”, így valódi pillanatok történnek, amíg a távolban hátradőlök a kamerámmal és elkapom őket.

• Vegyél magad mellé egy asszisztenst:
Nekem a férjem szokott segédkezni fotózáskor. Nagyon hasznos volt a csirke kezelésében és ott tartotta Elliot-ot, ahol szükségem volt rá. Elliot csak kis ideig tudta tartani a tyúkot, mielőtt az kicsúszott volna a karjaiból, így ahelyett, hogy én rohantam volna oda a beállított helyemről, a férjem lépett a helyszínre és hozta rendbe a dolgokat, így nem maradt ki semmi sem a fotózásból.

lisa-holloway-gyerekfoto1

• Csendes idő:

A legjobb képek néha akkor készülnek, ha csak hátradőlsz, és hagyod a dolgokat megtörténni. Az ” Elliot és az ő tyúkja” alatt távol helyezkedtem el a 200mm-es lencsémmel és csendben suttogtam a nevét, hogy felém nézzen. Kész voltam megragadni a pillanatot, amikor kapcsolatba került velem. Rögtön tudtam, hogy megvan a győztes, amikor megláttam a képet a monitoromon.

Pár őszinte, valódi pillanat, amit a fotózás során készítettem:

lisa-holloway-gyerekfoto2

lisa-holloway-gyerekfoto3

lisa-holloway-gyerekfoto4

• Ha minden kötél szakad…menj az árral:

Időnként a gyerekek ebben a korban akkor fotózhatóak a legjobban, ha azt csinálják, amiben jók: felfedeznek és kisgyerek. Próbálj elválni a ” most ülj le és mosolyogj” gondolkodásmódtól, és kövesd őket csendben a kamerával. Kis szerencsével értékes pillanatokat csíphetsz el. Semmi sem eredetibb annál, amikor egy totyogó a saját útját járja!

Felszerelés és beállítások

A Canon 5D Mark III gépemet használtam ennél a képnél és a 200mm-es objektívemet. Hosszabb fókusztávolságú lencsékkel szeretek inkább dolgozni, mivel ez ad egy kis személyes teret és gyönyörű, lágyan elmosódott hátteret eredményez. A kamera beállításaim az alábbiak voltak: ISO 400, rekesz:F-2.0 és záridő 1/640. Nagyszerűen elválasztottam a témát és a hátteret egymástól.

Hogyan használtam természetes fényt ezeknél a képeknél

A munkámhoz 99.9%-ban rendelkezésre álló, természetes fényt használok. Ez a kép sem volt kivétel. Szeretem a kihívást, ami a természetes fénnyel jár. A stúdióvilágítással ellentétben a természetes fény állandóan változik, óráról órára, napról napra, évszakról évszakra és területenként. Mindig valami új! Számomra szórakoztató, hogy ennyiféle módon tudok vele dolgozni.

Ezen a konkrét képen, a kora esti, lemenő napról visszaverődő fény mellett döntöttem, ami jól elválasztja Elliotot és a tyúkot a háttér aranyló füvétől. Ehhez jó távolságra állítottam a legmagasabbra nőtt fű elé. Ez a fizikai elválasztás nagyszerű háttér bokeh-t hozott ki a fűből, amikor a 200L-t használtam. Továbbá egy nyílt “ösvényt” is kerestem, ahol rövidebb a fű körülötte és a távolban, oldalt magasabb. Ez kiváló keretet hozott létre és azonnal a témára tereli a szemeket.

A napfény utolsó fél órájában szeretek háttérvilágítást használni, ez akár 15 perccel is lehet napnyugta után. Elliot és a tyúkja pár perccel az után készült, hogy a nap lebukott a horizonton mögötte (mármint Elliot mögött. ). Ez gyengéden megvilágította a göndör fürtjeit, anélkül, hogy átvilágította volna a fény a haját, ha korábban készítem a képeket, amikor a nap még magasan az égen volt.

Lentebb néhány a kedvenc tippjeim közül, amiket használtam a képen.

Néhány tipp, hogy Neked is működjön a háttérvilágítás

• Szűrd meg azt a fényt! Nem vagyok nagy rajongója az elmosott, ködös hatásnak, sem a vakító napfénynek (a legtöbb esetben) így a technikámnak az a célja, hogy ezeket elkerüljem. Szóval valamin keresztül megszűrve, (fák, lomb, vagy mind ebben az esetben, magas fű) tényleg vissza lehet venni a homályosságból.

Használj napellenzőt. A napellenző olcsó és könnyen használható és nagyszerű módja annak, hogy csökkentsd a homályosságot.

• Állj az árnyékba. Ha fizikailag egy árnyékosabb helyre állítod fel a kamerádat, elkerülheted, hogy a napfény egyenesen a lencsére essen. Ha nincs lehetőség erre, próbálj meg úgy elhelyezkedni, hogy a napfény ferdén essen a kamerára. Győződj meg róla, hogy nem egyenesen a lencsébe süt, ha csak nem pont ezt szeretnéd.

• Szabad ég! Ezt úgy értem, hogy mögötted legyen. Ez megfelelően megvilágítja a portréalany arcát.

•Ne a téma mögé kerüljön a szabad ég. A szabad ég nagyszerű mögötted, de nem jó a téma mögött. Ha rendesen exponálod az alanyod bőrszínét, az ég egy nagy fehér pacává változik és elvonja a figyelmet. Ne feledd: a szem a kép legfényesebb részén állapodik meg. Nem akarod te sem, hogy ez pont az ég legyen! Biztosra mentem, hogy az aranyszínű fű kitöltse a képet Elliott mögött. Ez a színpalettát melegen és természetesen tartotta és Elliotra irányította a fókuszt, ahová való.

Alkalmanként szándékosan fotózom a szabad eget az alanyom mögött, ha úgy tervezem, hogy a naplementét is tartalmazni fogja a kép. Íme, a példa, ahol külön fotóztam le a naplementét, és végül Photoshoppal szerkesztettem a képre.

lisa-holloway-gyerekfoto5

Előtte – Utána

Lisa-Holloway-gyerekfoto6

Utómunka tippek a meleg, aranyozott képekhez

Mindig Lightroom 4-el kezdem el az utómunkálati folyamatot és Photoshop CS6-al fejezem be. Lightroomban feltolom a színhőmérséklet és árnyalat csúszkát, hogy melegebb legyenek a színek és több legyen a magenta, az aranyszínű megjelenésért. Segíthet eljutni A pontból B-be, ha van elképzelésed fejben arról, hogy milyen képet szeretnél. Tudtam, hogy egy gazdag, meleg, aranyozott árnyalatú drámai képet akarok, ahol minden figyelem Elliotra szegeződik.

lisa-holloway-gyerekfoto7

Hajlamos vagyok több réteggel dolgozni, amikor Photoshop-ot használok. Íme, néhány trükk, amit alkalmaztam ezen a képen, hogy elérjem a kívánt hatást.

Sötétítettem és hozzáadtam egy kis kontrasztot a háttérhez és játszottam különböző keverési módokkal, hogy növeljem a telítettséget és a kontrasztot. Külön árnyalatokat egyesítettem ebben a képben egyszerű színrétegekkel.

Az én szememben, ez egy tökéletes kép az édes kisfiamról. Egy tiszta, igazi, zavartalan bepillantás a lelkébe. Egy kép, amit elővehetek, mikor felnőtt lesz és visszatekinthetek arra, amilyen volt. Semmi többet nem kérhetek.

A végleges változat (előtte-utána)

Lisa-Holloway-gyerekfoto8

Nézd meg Lisa Holloway mesés gyermekfotóit: ITT!

Forrás: 500px