Share This

Magazin

Benkő Imre fotóelőadásán készült képek

Posted by on Már 2, 2017 in Benkő Imre | 0 comments

Benkő Imre fotóelőadásán készült képek

Nosztalgikus hangulatban vagyok. Nemrégiben találtam rá Farkas Márton fotóira, amit még 2013 év végén küldött át nekem. A felvételek Benkő Imre Ingyenes fotóelőadásán készültek....

read more

Ételfotó workshop – Jánossy Noémi

Posted by on feb 2, 2017 in ételfotó | 0 comments

Ételfotó workshop – Jánossy Noémi

Egy korábbi ételfotó workshopon készült fotót most találtam meg. Újra ételt fotóztunk!       Egy forró szombati napon újra összegyűltünk az Erzsébetligeti Színház üveg folyosóján, hogy íncsiklandó ételeket fotózzunk. A fényviszonyok miatt mentünk a szokatlan helyszínre: az ételfotózás több szempontból is megkívánja a természetes fényeket:   –        egyrészt maga az étel – bármiről is legyen szó – sokkal természetesebben és kívánatosabban néz ki, ha nem mesterséges, stúdiólámpák adta fényben csillog,   –        másrészt nem tesz jót a kompozíciónak, ha árnyék vetül az asztalra,   –        harmadrészt pedig egy ilyen fotózás célja az, hogy olyan szituációkat teremtsen, amelyek otthon, a konyhában is rendelkezésre állhatnak.   Az ételfotós a legtöbb esetben ugyanis egyben gasztroblogger, mint oktatónk, Basa Vera is, aki a Narancslekvár blogon a főzőtudománya mellett a „végtermék” fotózási technikáját fejlesztette tökélyre. Időközben maga köré gyűjtött olyan dekorációs elemeket, amik kompozíciót adnak, hangulatot varázsolnak az étel köré – antik és modern étkészletek, különféle stílusú textíliák, asztallapok, design bútor kiegészítők.   Első körben salátát fotóztunk. Rengeteg friss és egészséges alapanyagból lehetett válogatni. Veronika elve az, hogy kis csoportban, mindenki a maga fantáziáját dolgozza ki, ő pedig segít abban, hogy fotótechnikailag a legjobb legyen az elkészülő kép.   Másodjára spagettit fotóztunk, paradicsomszósszal, parmezánnal, ki hogyan szereti. Ennek a népszerű olasz ételnek rengeteg tálalási módját kipróbáltuk – nyersen, villára tekerve, szósszal leöntve dúsan, tálalás közben, bazsalikomlevéllel variálva. Itt már nehéz volt kibírni, hogy ne akarjuk a „modellt” lelopkodni a tányérról, de szerencsére oktatónk gondolt rá, hogy ne maradjunk éhesek. Végül tortát fotóztunk, dekorálás közben, készen és szeletelés közben is, illetve Meleg Dorka BON BON BON-jait, amelyek vegán desszertgolyócskák, ízléses és egyedi csomagolásban.   A nagy meleg ellenére sok munkával, izgalmasan telt el a nap. Reméljük, hogy nem kell sokat várni a következő ételfotózásig!   A fotómontázst köszönjük    ...

read more

Benkő Imre workshop

Posted by on jan 2, 2017 in workshop | 0 comments

Benkő Imre workshop

Ismét egy jó anyag Gara Gábornak köszönhetően! Benkő Imre fotós...

read more

Fotós tippek: Félbevágott csiperke

Posted by on dec 19, 2016 in fotósuli | 0 comments

Fotós tippek: Félbevágott csiperke

Félbevágott csiperke szerző: Bán Attila – www.banattila.webnode.hu   Bevásárlókosárral a kezemben a zöldséges pult közepénél jártam, ahol a szép arányos csiperkegombák láttán azon gondolkodtam, hogy a szimmetriájukat hogyan lehetne még hangsúlyosabbá tenni. Biztos vagyok benne, hogy mindenki ezen töri a fejét vásárlás közben… Szóval arra jutottam, hogy egy gombát le lehet fényképezni szinte minden irányból, és némely perspektíva igazán érdekes eredményt hozhat, de én egyik megoldást sem szeretném alkalmazni. Egy egészen más ábrázolásmódot képzeltem el a fejemben. Az alapötletet a gyártástechnológiából vett metszeti ábrák adták. Ha valamely tárgynak, vagy eszköznek a szerkezeti tulajdonságait szeretnénk bemutatni, akkor metszetet készítünk belőle, melynek során láthatóvá válnak olyan részletek, amik egyébként rejtve vannak az emberi szem elől. Így képzeltem el egy metszeti kompozíciót, amelyet több-kevesebb sikerrel a legjobb tudásom szerint próbáltam megvalósítani. Egy félbevágott gomba fényképe bevallom nem egy izgalmas látvány, emiatt arra gondoltam, hogy érdekesebb lenne a gombát saját „élőhelyén” ábrázolni. Ahhoz, hogy a gomba gyökérzetét kialakítsam, egy picit használnom kellett szerényes fantáziámat. Le kell szögeznem, hogy a célom nem a megtévesztés volt, hanem egyszerűen csak egy fejben megálmodott kompozíciót akartam megvalósítani. Az elkészült képen a lehető legkevesebb utómunkát terveztem végrehajtani, ezért a témát szó szerint meg kellett építeni.   A téma kivitelezése A megvalósítás egy műanyag kaspóval kezdődött, melyet két egyenlő részre osztva kettévágtam, majd ragasztószalaggal újra összeillesztettem. Az újraegyesítésre azért volt szükség, hogy a kaspóba rakott virágföldet megfelelő mértékben össze tudjam tömöríteni. A gyökérzet kialakításához frissen kifőzött cérnametélt tésztát használtam. Tehát igen, a képen a gyökérzet valójában tészta! Az edényben úgy helyeztem el a cérnametélt szálakat, hogy azok valamelyest egy gyökérformát alkossanak, majd az egészet körülraktam virágfölddel. A szimmetria megtartása miatt a gyökérnek a kaspó mértani közepére kellett esnie. A tömörítés után a földet enyhén meglocsoltam, hogy a szeleteléskor ne essen ki a félbevágott edényből. Ezután az illesztés mentén egy nagyobb konyhakéssel kettévágtam a tömörített anyagot, és így kaptam meg a metszetet. A kiszemelt gombát óvatosan kettévágtam és a kiválasztott felet ráhelyeztem a gyökér felső részére. Ahhoz, hogy megálljon a fél gombadarab, a közepébe és a hátsó részébe egy-egy fogpiszkálót szúrtam, melyek kellő stabilitást adtak. Készen is volt tehát a téma.   A háttér és megvilágítás A tükröződést egy fekete kartonlapra elhelyezett üveglappal értem el. Erre az üveglapra tettem rá a tárgyat. A megvilágítással szerettem volna kihangsúlyozni a téma alakját, ezért a képen két vakut használtam. A főfényt egy Mikrosat MT-160 stúdióvaku, míg a hátteret megvilágító fényt egy SB-80DX rendszervaku alkotta. A fehér hátteret a témától kb. 150 cm-re helyeztem el, hogy a főfény minél kisebb mértékben világítsa be. A rendszervakut pedig közvetlenül a háttér elé 45º-os szögben, a témával egy magasságba tettem, majd slave üzemmód, manuális, 1/125 állásba állítottam. A főfényt a témával egy magasságban, a középvonalától jobbra, nagyjából másfél méterre helyeztem. A vakura felraktam egy szűkítőt azért, hogy a fény csak a témát érje. Szűkítő nélkül nem tudtam kellő mértékben bevilágítani a tárgyat anélkül, hogy a háttér is ne lett volna túlvilágítva. Tehát szűkítővel a témára koncentráltam a fényt. A vakuteljesítményt kis kísérletezés után 1/2-re állítottam, ami nagyjából 80Ws-nak felel meg. Én szeretem használni a camera control pro programot, amellyel egyből látom a monitoron az elkészített képet. Nagyban megkönnyíti a munkát. A program AF and shoot gombjának köszönhetően exponáláskor hozzá sem kell érni a géphez. A megvilágítás szinte kívánta a fekete-fehér megjelenítést, így az elkészült RAW nyersképeket a camera raw programban...

read more

NDustrialStudios

Posted by on nov 3, 2016 in fotóműterem | 0 comments

NDustrialStudios

NDustrialStudios 2016. október 1-én nyílt meg Budapest új stúdiója az NDustrialStudios. Bel-budai lokáción (1117 Budapest, Galvani utca 6.) egy ma is működő kábelgyár IX-es blokkjának III. emeletén található 300nm-es enteriőr stúdió. A telep, az épület ipari jellegébe belesimuló studióegyüttes megtartotta a külső homlokzat jellegzetes vasablakait. Belül sok helyen megtartottuk látszó felületként a régi téglafalakat. Illetve ipari beton padlót kapott a teljes terület. Az egységes ipari térben 3 különböző stílusú műterem került kialakításra. Az Ajour ahogyan neve is utal rá, a vintage vonalba illeszkedik. Stílusának pontos neve: ipari vintage. Hozza a vintage régi elemeit, fa bútorokat, romantikus fodros ágytakarót, hímzett párnákat, kiegészítőként a kalitkákat, gyertyatartókat, babzsákot, ládikát. 22 sodort textilkábeles antik foglalatú izzó adja a világítást. Az ipari vonalból pedig megjelenik a vas, bár ebben a teremben kicsit lágyabban, arany antikolást kaptak az ablakok, az ágyvégeken található paraván. A terem egyik érdekessége a régi vas kályha, mely most éppen virágtartóként lett újragondolva. Az Ajour (áttört csipke) név pedig a különleges faldíszítésből jön, csipke-gipsz egyedi kombinációjából. A stúdió mérete 48nm, tájolása déli. A Tiara 59nm-es, dél-nyugati tájolású modern barokk stílusú terem. Nagy modern csillárjai, antik és modern bútorai adják a stílusát. Az egyik fal itt is egyedi festést kapott, egy régi tükör jelenik meg szimbolikusan. A terem két oldalán 6 nagy vas ablak ad rengeteg fényt, a lemenő nyugati nap gyönyörűen csillan meg a kristálycsilláron. Az ágy egyedi tervezésű, melyet a párnakavalkád koronáz meg. Az egyedi kanapé csodálatosan felújított. Nagy méretű régi tükröt is kapott a tér. A terem különlegessége az antik próbababa. A Skandi egy érdekes terű, nyitott műterem. A neve utal a skandináv designra, ahogyan a stúdió többi része, ez is ipari alapokon. Letisztult kanapé párnákkal, plédekkel, egyedi régi almásláda fiókokat rejtő komód, beton ülőke, fotel, minimál lámpa adja a letisztult környezetet az ide kerülő eseményeknek. Ez a terem, melynek 59nm-es stúdió része egyben van az előtérrel, konyhával, a fotózásokon túl alkalmas fogadásokra, előadásokra, workshopokra, születésnapokra, forgatásra. A bútorok itt mobilak, könnyen átrendezhetőek. A teljes terület 110nm, tájolása észak-nyugati. A tér különlegessége a bevilágító akna, ahol több mint 5 méteres a belmagasság. Ezt a termet éri legkevesebbet a napfény, ám mivel körbe ablakos, nyitott, így amíg kint van fény, bent is sok fény van. A stúdiókat a már említett előtéren és konyhán kívül egy egyedi sminkszoba, minden elemében használható fürdőszoba, mosdók és iroda szolgálja ki. A konyhából pedig két lépcsőfokon kilépve egy hangulatos tetőteraszon levegőzhetünk.   A sminkszoba teljes stúdióbérlésnél szabadon használható. Amennyiben a Skandi termet bérlik, ez nem hozzáférhető. A fürdőszobában régi vaskád, retro csaptelepek, különleges cementlap, ipari lámpák találhatók, illetve egy kényelmes csipkemintás fotel. Innen nyílik a női mosdó. A fürdőszoba is természetes fényes, nagy ablakkal a végében és mivel nem lehet belátni, az ablakot nem kellett függönyözni. Az iroda alkalmas találkozókra, vagy esetleg sminkelésre, amennyiben több helyre lenne szükség. A konyha elsősorban közösségi elemként funkcionál, bárszékei népszerűek az összejöveteleken. Nagy pultfelülete remek tálalási lehetőséget ad nagyobb rendezvényekre is. Főzésre a jelenlegi kialakítás nem alkalmas A lépcsőházban a lift jelenleg nem működik, viszont a 3. emeletnek köszönhetően gyakorlatilag minden időjárási viszonyban napfénystúdióként tudunk működni, illetve a stúdió vakui is igénybevehetőek a fotózásokon. A tér egyben és stúdiónként is bérelhető. A weboldalon elérhető az online naptár, melyen regisztráció után egyénileg is foglalhatnak. Céges rendezvényre cateringet tudunk ajánlani. A stúdiónak nagyon ügyes állandó sminkese is van. A terek légkondicionáltak,...

read more

Schram András fotós workshop Debrecen 2016

Posted by on okt 6, 2016 in workshop | 0 comments

Schram András fotós workshop Debrecen 2016

ÚJRA Scram András Workshop DEBRECENBEN: 3 Napos intenziv tanfolyam: 2016. november 11-13 Oktató: Schram András Helyszín: Debrecen Szállás ügyben érdeklődj a szervezőknél: info@andrasschram.com A fotós workshop várható programja: 2 teljes nap fotózás és 1 nap utómunka, album gyártás, slideshow készítés, stb. További információk: Schram Andrásnál az  info@andrasschram.com címen....

read more

Daróczi Csaba interjú

Posted by on Sze 27, 2016 in profi fotós | 0 comments

Daróczi Csaba interjú

Daróczi Csaba 1992 óta foglalkozik természetfotózással. Soltvartkerten él, ahol képes hajnalhasadáskor kelni csak azért, hogy munka előtt elkészíthessen pár szép felvételt, legyen az fagyos tél vagy fülledt kánikula. Csabáról köztudott, hogy autodidakta módon sajátította el a tudását (és bizony milyen jól tette). Mára azonban nemcsak a természetfotóiról ismert (és azok elismeréseiről), hanem esküvőfotóiról is, amiken kellemesen érezni lehet a természetfotós hátteret.   Hogyan kezdtél foglalkozni a fotózással és mért pont a fotózással? Főiskolás koromban volt egy szobatársam, és neki volt egy fényképezőgépe, ami a 90-es évek elején komolyabbnak számító gép volt. Ő nagyon sokat fotózott. Nézegettem a képeit, tetszettek is, szerettem is volna, de nem volt rá keretem. Én akkor inkább sportoltam Testnevelési szakon (Daróczi Csaba szertornázott 10 évig – a szerk). Egyszer aztán mondta, hogy van egy természetfotó fotókiállítás Szegeden a művelődési házban, menjünk el és nézzük meg, biztos nagyon szép. Ráérek, hát menjünk el – mondtam. Végignéztem a képeket és annyira magával ragadott az egész, hogy úgy jöttem ki a teremből, hogy én eldöntöttem ezt fogom csinálni. Megnéztem, hogy ki volt a kiállító és felhívtam (Hencz Alajos a szerk.). Mondtam, hogy ki vagyok és hogy én ezzel akarok foglalkozni, mi ennek a menete? Mondta, hogy gyere el. Elmentem hozzá és ő elmutogatta, hogy mi kell a természetfotózáshoz a fényképező gépen kívül. Végül vettem egy gépet, és azóta ugyanolyan lendülettel fotózom. Hencz Alajossal nagyon sokat jártunk aztán együtt fotózni és nagyon jó barátok lettünk. Mindenfelé jártunk az országban, még Norvégiában is voltunk egy hónapot. Nagyon jól megvoltunk az öreggel. Hát így kezdődött!   Melyik volt az a pillanat, amikor eldöntötted, hogy te fotózással fogsz foglalkozni? Amikor kijöttem arról a természetfotó kiállításról. Ott úgy éreztem hogy azt nekem találták. Az elmúlt 25 évben meg sem fordult a fejemben, hogy én abba hagyjam és mást csinálok. Ma is kint voltam hajnalban. Minden nap megyek, minden este megyek, mert tele van a természet témákkal.   Mikor kell kimenni a természetbe fotózni? Attól függ, hogy mit fotózok. Most madarakat fotóztam, oda elég volt most reggel 6 órakor kimenni. De ha őzeket, vagy valami makró témát választok, akkor már 4 órakor. Esti fotózás pedig mondjuk 5-6 óra körül.   És ezek után kérdezném, hogy miért maradtál meg a természetfotózásnál? Annyira lenyűgöztek azok a dolgok, hogy ilyen csodákat meg lehet örökíteni, meg lehet lesni, ki lehet figyelni. És ez a mai napig is így van. Valamelyik nap olyan csodákkal találkoztam, hogy 15 percig nem tudtam megszólalni, csak ültem, magam elé bámultam, egyszerűen nem hittem el, hogy ilyen szerencsém van, hogy ilyen képeket tudok csinálni.   Nem akartál soha a természetfotózásból megélni? Nem szerettem volna, mert akkor kötelezővé válik, és a megrendelő fogja megmondani, hogy mit csináljak. Próbálkoztam már én ezzel, hogy olyan cégeket kerestem meg, akik vették a természetfotóimat. Hatalmas megrendeléseket adtak, de így a természetfotózás már elvesztette az örömét, mert az ő igényeiket kellett kiszolgálni. Nem akkor keltem fel, amikor akartam és nem oda mentem, ahova akartam. Elvesztette a hobbi szeretetét, termeléssé vált és az nem jó. Tavalyi is volt egy ilyen megkeresés. 50 féle virágot kellett lefotóznom. Nem volt jó, hogy mindig menni kellett keresni ezeket a virágokat. Maga a fotózás jó volt, csak én szerettem volna mást is fotózni, nemcsak virágokat. Ez hobbi, én szeretek a természetben lenni, kimenni csak úgy is ha nem csinálok képet. Megrendelésre viszont csinálni kell képet,...

read more

Fotópályázat fotósoknak: Beszédes helyek

Posted by on Sze 20, 2016 in fotópályázat | 0 comments

Fotópályázat fotósoknak: Beszédes helyek

Beszédes helyek Fotópályázat amatőr fotósoknak az 1956-os magyar forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából 2016-ban az újkori magyar történelem egyik legfontosabb eseményének kerek évfordulójára emlékezünk. A jeles alkalomból a Corvin Művelődési Ház-Erzsébetligeti Színház fotópályázatot hirdet: olyan felvételeket várunk, melyek megjelenítik, újragondolják a forradalom budapesti helyszíneit, melyeket a forradalom eszmeisége ihletett. A pályázatra minimum 1, maximum 3 db képet várunk,. tiff formátumban és 300dpi felbontásban, amely 30×45 cm méretű kidolgozásra alkalmas. A legjobb alkotásokat az ’56-os forradalomra emlékező, „60 év tükrében” című kiállítás részeként mutatjuk be. A tárlat megnyitója 2016. október 18-án, kedden 18:00 órakor lesz a Harmónia Szalonban. A képeket 2016. szeptember 26-ig várjuk a FotopalyazatCMH@gmail.com email címre „Beszédes helyek-1956” tárggyal, Kérjük, hogy a képeket olyan címmel ellátva, és az alkotót feltüntetve küldjék, amelyet a kiállításon megjelentethetünk! A pályázat további szabályai: ∗ A pályázó kijelenti, hogy kizárólagos szerzője a képnek és a szerzői jogokkal is ő rendelkezik a beküldött alkotás felett (amennyiben a beküldött fotó mégis megsérti valakinek a jogait, akkor az ebből fakadó felelősséget teljes egészében a pályázó vállalja magára, és ezt a pályázati anyag beküldésével elfogadta). A kép beküldésével az illető elfogadja a pályázat szabályait. ∗ A beküldött anyagból szakmai zsűrizés után válogatjuk ki a kiállításra kerülő képeket. ∗ Az előhívott alkotások ezután a Corvin Művelődési Ház tulajdonában maradnak, azzal a kikötéssel, hogy bármilyen megjelenés csak a szerző feltüntetésével lehetséges. ∗ A pályázaton nincs kor-, nem- és technikabeli megkötés vagy kategorizálás. ∗ Minden beküldött pályázathoz kérünk elérhetőséget (telefon, email). ∗ A zsűrizés vége és tervezett eredményhirdetés 2016. szeptember 30-án várható. A kiállító alkotókat ezután e-mailben értesítjük és szeretettel várjuk a kiállítás megnyitójára. ∗ A kiállítótérbe ki nem kerülő képeket a www.kulturliget.hu honlapon jelentetjük meg az összes pályázati anyaggal együtt. További információ: Corvin Művelődési Ház – Erzsébetligeti Színház Budapest, 2016. szeptember 17...

read more